1

Τώρα η σχεδίαση της καθημερινής προπόνησης ηλεκτρονικά για να κρατήσετε αρχείο όλης της χρονιάς στον υπολογιστή σας, είναι πλέον εύκολη με το πολύτιμο αυτό εργαλείο - Τηλ. Επικοινωνίας : Π. Τοκπασίδης: 6989636953

2

Το εγχειρίδιο 50 Ασκήσεις για όλες τις Aγωνιστικές Καταστάσεις είναι πλέον έτοιμο και προσφέρεται σε ηλεκτρονική μορφή pdf και σε έκδοση flash. Πληροφορίες στο email: ptokpa@teihal.gr

Καλώς ήρθατε στο....

19 Ιαν 2013

Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ

Η διάρκεια του ημιχρόνου σε ένα παιχνίδι μπορεί να είναι το πιο ζωτικό 15λεπτο για έναν προπονητή την ημέρα του παιχνιδιού.
Μπορεί να επικεντρωθεί στις δυνάμεις, να επαινεί ορισμένες πτυχές των παικτών,στον εντοπισμό των τομέων που χρειάζονται βελτίωση ή ακόμα και να αλλάξει εντελώς τακτική.
Η φράση, "ένα παιχνίδι από δύο μισά", έχει γίνει διάσημη σε όλο τον κόσμο του ποδοσφαίρου και αυτό για καλό λόγο.
Πόσες φορές έχουμε δει ομάδες να βγαίνουν από τα αποδυτήρια για το δεύτερο ημίχρονο, οπλισμένοι με νέες πληροφορίες και νοοτροπία και να ανατρέπουν το ματς; Το 2005, η Λίβερπουλ αποδείχθηκε ίσως το καλύτερο παράδειγμα γι 'αυτό, όπως αποδείχθηκε, με μειονέκτημα 3-0 στο ημίχρονο απο την Μίλαν, να καταφέρνει να ισοφαρίζει σε 3-3 και τελικά να κερδίζει τον τελικό του Champions League, στα πέναλτι.


Παρακάτω, ο Hodge Lee μοιράζεται τις σκέψεις και φιλοσοφίες του για αυτό το κρίσιμο χρονικό διάστημα των 15 λεπτών.

Όταν κοούτσαρα την ομάδα των U16 πάντα χρησιμοποιούσα το μυαλό μου για να σκεφτώ το πώς θα πρέπει να προσεγγίσω ανώδυνα το 1ο ημίχρονο ενός παιχνιδιού. Όταν ξεκίνησα προπονητής της ομάδας ποδοσφαίρου και σε κάθε αγώνα κοντά στο τέλος του πρώτου ημιχρόνου έφερνα στο μυαλό μου αυτό που θα ήθελα να πω στους παίκτες μου στο ημίχρονο.
Ωστόσο, μετά την ομιλία μου στην ομάδα δεν ήμουν ποτέ ικανοποιημένος με την απόδοσή μου, διότι ένιωθα ότι τους παρείχα πάρα πολλές πληροφορίες. Ως εκ τούτου, αυτό είχε αποτέλεσμα να χάνουν συχνά τη συγκέντρωσή τους.
Το πρώτο παιχνίδι μου ως βοηθού προπονητή των U16 παίξαμε με μια ακαδημία και ο προπονητής που δούλευα μαζί του μου έδωσε την εντολή να καθοδηγήσω την ομάδα απο την έναρξη και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.Περαιτέρω, ο ίδιος ήθελε να μιλήσω σε αυτούς και στο ημίχρονο.
Από τη στιγμή που ο ίδιος μου είπε ότι ήταν υπεύθυνος ήμουν ενθουσιασμένος. Μου άρεσε η πρόκληση και ήξερε ότι αυτό ήταν μια δοκιμασία για μένα, όμως ο ίδιος ήθελε να δει πώς θα προσεγγίσω το παιχνίδι.
Ωστόσο, ήμουν λίγο νευρικός, κατά την διάρκεια του ημιχρόνου γιατί θεωρώ πως είναι μια ευκαιρία για τον προπονητή να βοηθήσει πραγματικά την ομάδα και ίσως να κάνει τη διαφορά στην έκβαση του παιχνιδιού.

Όταν άρχιζε να πλησιάζει το τέλος του πρώτου ημιχρόνου άρχισα να δουλεύω στο κεφάλι μου τι θα ήθελα να πω στην ομάδα στην ανάπαυλα. Ωστόσο, όταν ολοκλήρωσα την ομιλία της ομάδας, πάλι ένιωθα πως έδωσα υπερφόρτωση πληροφοριών και επαναλάμβανα τον εαυτό μου πάρα πολύ.
Μετά το παιχνίδι ο προπονητής μου παρείχε συμβουλές για το πώς θα μπορούσα να βελτιώσω την απόδοσή μου.

Παρακάτω είναι οι οδηγίες που παρέχονται σχετικά με το πώς θα μπορέσετε να προσεγγίσετε καλύτερα την διάρκεια του ημίχρονου.

* Κατά τη διάρκεια του πρώτου ημιχρόνου, γράψτε τις σημειώσεις σας έτσι ώστε κατά την διάρκεια της ομιλίας σας να μπορείτε να συνεχίσετε τον λόγο σας εξασφαλίζοντας ότι δεν ξεχάσατε τίποτα απο τις σημαντικές πληροφορίες.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε καταγράψει τα προβλήματα, τους παίκτες που προκαλούν προβλήματα στην ομάδα ή προτείνετε τρόπους με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπίσουμε τους αντιπάλους.

* Για τα  δύο πρώτα λεπτά κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου, δεν πρέπει μιλούν έτσι ώστε να μπορείτε να δώσετε στους παίκτες χρόνο για την αυτοκριτική τους. Μερικές φορές, λόγω του ενθουσιασμού των παικτών δεν καταλαβαίνουν ή δεν κατανοούν τι πραγματικά έχει πάει καλά ή άσχημα.
Αφήστε τους χρόνο να σκεφτούν για τα πράγματα που έχουν εμπλακεί μέσα στο παιχνίδι.
Αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να βρουν μια λύση για το πώς να βελτιωθούν.
Επίσης, αν μιλήσετε με αυτούς αμέσως μπορεί να είναι πολύ κουρασμένοι και να μην είναι συγκεντρωμένοι.

* Πριν από την ομιλία βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να δείτε κάθε παίκτη στα μάτια.

* Όταν οι εντολές είναι σε επίπεδο μαθητή, αν παίζει καλά, αλλά χάνει, παραμένουν θετικές οι πληροφορίες και το επίκεντρο οδηγιών θα πρέπει να είναι σχετικά με την απόδοση του και όχι με το αποτελέσμα.

* Κατά την παροχή πληροφοριών θα πρέπει να έχεμε μια λογική σειρά (δηλαδή να μιλήσετε πρώτα με τους αμυντικούς, μετά με τους μέσους και τέλος με τους επιθετικούς ή το αντίστροφο. Με αυτόν τον τρόπο η οι παίκτες μπορούν να είναι σε θέση να διατηρήσουν τη συγκέντρωσή τους.

* Κοντά στο τέλος της διάρκειας του πρώτου ημιχρόνου, μετά την παροχή πληροφοριών στους παίκτες τους δίνουμε την ευκαιρία να μιλήσουν.
Κατά τη διάρκεια της ανάλυσης στον εαυτό τους, μπορεί να έχουν σκεφτεί καλές ιδέες για το πώς η ομάδα θα μπορούσε να βελτιωθεί.
Αν κάποιοι παίκτες μπορουν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το πώς η ομάδα θα μπορούσε να ενισχύσει την απόδοση της, η άποψη αυτή δεν είναι μόνο καλό για τον παίκτη, αλλά και για τον προπονητή.
Για παράδειγμα, αυτό μας δείχνει ότι οι παίκτες σκέφτονται το παιχνίδι και έτσι αναπτύσουμε ευφυείς παίκτες.

Πήρα αυτές τις συμβουλές αυτές και αποδείχθηκε αυτή η προσέγγιση αποτελεσματική.

Ωστόσο, παρατήρησα πρόσφατα έναν προπονητή κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ημιχρόνου και παρείχε στην ομάδα μόνο πληροφορίες σχετικά με το τι πρέπει να επιτευχθεί κατά το δεύτερο ημίχρονο.
Ούτε μία φορά δεν είχε συζητήσει για το πρώτο ημίχρονο.
Επιπλέον, παρέμεινε θετικός καθ 'όλη την διάρκειά της.
Ίσως, με το να μην βάζει προβληματισμό σχετικά με το πρώτο ημίχρονο, εμποδίζει την εμπιστοσύνη στους παίκτες για τα λάθη και, ως εκ τούτου, διασφαλίζει ότι παραμένουν θετικές οι ενέργειές τους.
Εμείς θα προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε αυτή τη μέθοδο, δεδομένου ότι περιλαμβάνει ακόμη μια ενημέρωση σχετικά με το αν οι παίκτες μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους και το αν αποτρέπει τη μείωση της εμπιστοσύνης του παίκτη.