Πρίν την προπόνηση:
Πολλές φορές η προπόνηση δεν είναι έτσι όπως την σχεδιάζουμε.
Σχεδιάζουμε την προπόνηση στοχεύοντας στη μέγιστη συμμετοχή όλων των ποδοσφαιριστών αλλά δυστυχώς αυτό πολλές φορές δεν είναι εφικτό.
Οι στόχοι της προπόνησης επιδιώκουμε να κατευθύνονται προς τη βελτίωση των ποδοσφαιριστών.
Το σημαντικότερο δεν είναι οι ασκήσεις αλλά το περιεχόμενο στο οποίο θέλουμε να εξασκηθούν οι ποδοσφαιριστές.
Οι ποδοσφαιριστές είναι πιο σημαντικοί, ακόμα και από την ίδια την προπόνηση, παρά το γεγονός ότι ίσως να αφιερώνουμε πολύ χρόνο για την σχεδιάσουμε αλλά προέχει η σωματική κατάσταση των ποδοσφαιριστών.
Τροποποιούμε την προπόνηση κατά τη διάρκειά της, αν είναι απαραίτητο.
Οι ασκήσεις θα πρέπει να περιέχουν σχεδόν πάντα μπάλα και να υπάρχουν 2 τουλάχιστον παραλλαγές.
Σχεδιάζουμε ασκήσεις οι οποίες να ευνοούν την επικοινωνία, δημιουργικότητα και τη συνεργασία των ποδοσφαιριστών.
Κατά τη διάρκεια της προπόνησης:
Ρωτάμε πάντα τους ποδοσφαιριστές για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκονται.
Η τακτική πρέπει να επεξήγεται μέσω της πρακτικής των ασκήσεων της προπόνησης
Σαν προπονητής πρέπει να καθοδηγήσεις και όχι να κατευθύνεις
Ο εξοπλισμός μας θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ο βασικός και θα πρέπει να έχουμε απολύτως έτοιμη την επόμενη άσκηση πρίν ολοκληρώσουμε την προηγούμενη.
Να είμασται παρατηρητικοί και οχι σχολαστικοί κατά την διάρκεια της εκμάθησης
Πολλές φορές χρησιμοποιούμε στρατηγικές ώστε να επιτύχουμε τη συναισθηματική αποσταθεροποίηση των ποδοσφαιριστών (κακή διαιτησία, δεν σφυρίζουμε φάουλ στο δίτερμα, κτλ)
Μετά την προπόνηση:
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη προπόνηση και δεν μιλάμε για λάθη που έγιναν κατά την διάρκεια της προπόνησης στα αποδυτήρια.
(c) 2012, Τοκπασίδης Παναγιώτης
Πολλές φορές η προπόνηση δεν είναι έτσι όπως την σχεδιάζουμε.
Σχεδιάζουμε την προπόνηση στοχεύοντας στη μέγιστη συμμετοχή όλων των ποδοσφαιριστών αλλά δυστυχώς αυτό πολλές φορές δεν είναι εφικτό.
Οι στόχοι της προπόνησης επιδιώκουμε να κατευθύνονται προς τη βελτίωση των ποδοσφαιριστών.
Το σημαντικότερο δεν είναι οι ασκήσεις αλλά το περιεχόμενο στο οποίο θέλουμε να εξασκηθούν οι ποδοσφαιριστές.
Οι ποδοσφαιριστές είναι πιο σημαντικοί, ακόμα και από την ίδια την προπόνηση, παρά το γεγονός ότι ίσως να αφιερώνουμε πολύ χρόνο για την σχεδιάσουμε αλλά προέχει η σωματική κατάσταση των ποδοσφαιριστών.
Τροποποιούμε την προπόνηση κατά τη διάρκειά της, αν είναι απαραίτητο.
Οι ασκήσεις θα πρέπει να περιέχουν σχεδόν πάντα μπάλα και να υπάρχουν 2 τουλάχιστον παραλλαγές.
Σχεδιάζουμε ασκήσεις οι οποίες να ευνοούν την επικοινωνία, δημιουργικότητα και τη συνεργασία των ποδοσφαιριστών.
Κατά τη διάρκεια της προπόνησης:
Ρωτάμε πάντα τους ποδοσφαιριστές για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκονται.
Η τακτική πρέπει να επεξήγεται μέσω της πρακτικής των ασκήσεων της προπόνησης
Σαν προπονητής πρέπει να καθοδηγήσεις και όχι να κατευθύνεις
Ο εξοπλισμός μας θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ο βασικός και θα πρέπει να έχουμε απολύτως έτοιμη την επόμενη άσκηση πρίν ολοκληρώσουμε την προηγούμενη.
Να είμασται παρατηρητικοί και οχι σχολαστικοί κατά την διάρκεια της εκμάθησης
Πολλές φορές χρησιμοποιούμε στρατηγικές ώστε να επιτύχουμε τη συναισθηματική αποσταθεροποίηση των ποδοσφαιριστών (κακή διαιτησία, δεν σφυρίζουμε φάουλ στο δίτερμα, κτλ)
Μετά την προπόνηση:
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη προπόνηση και δεν μιλάμε για λάθη που έγιναν κατά την διάρκεια της προπόνησης στα αποδυτήρια.
(c) 2012, Τοκπασίδης Παναγιώτης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου